Op weg

18 april 2019 - Dover, Verenigd Koninkrijk

De eerste 2 etappes zitten erop en ik mag zeker niet klagen. Prachtig wandelweer, goede overnachtingsplaatsen en een mooie route.

Het vertrek op maandag 15 april lijkt al langer geleden dan dat het is. Joke bracht me naar het busstation in Den Haag, vandaar met de bus via Parijs naar Canterbury. Toen we Parijs naderden hoorde ik dat er brand was uitgebroken in de Notre Dame. Gelukkig is niet alles verwoest en geld voor herstel stroomt royaal binnen. Waar blijft de complottheorie  ;)

Canterbury heeft een mooi oud centrum met daarin natuurlijk de prachtige Kathedraal die momenteel deels in de steigers staat voor onderhoud. Aan het eind van de middag een Evensong bijgewoond. Prachtige koorzang door mannen en jongens.

Het is wel bijzonder dat Canterbury zelf een bestemming van pelgrimage is en tevens het startpunt van een pelgrimstocht naar Rome, de Via Francigena. In het jaar 1170 is de Aartsbisschop Thomas Becket in de Kathedraal vermoord door 4 ridders. Koning Henry II werd verantwoordelijk gehouden. Als gevolg van van de moord op de Aartsbisschop werd Canterbury al snel een centum van pelgrimage.

Na aankomst in Dover een wandeling gemaakt naar de Krijtrotsen (White Cliffs). Mooie uitzichten over de haven van Dover en het Kanaal.

Morgen de oversteek naar Calais.

(Foto's volgen)

1. Evert Westrik:
    18 april 2019
    behouden vaart, bijzonder om vanuit Canterbury te vertrekken. elke avond daar een evensong. Weet je nog welke psalm er gezongen werd? Ben ik gewoon benieuwd naar!
  2. Xandra van der Kruk-Ras:
    18 april 2019
    Goede reis!
  3. Jeroen:
    19 april 2019
    Bon route
  4. Emma:
    20 april 2019
    Wat een mooie plaatjes Jan! Geniet maar lekker!
    Het is hier ook prachtig weer.
  5. Cees en Marchenka:
    20 april 2019
    Veel wandelplezier en mooi ontmoetingen gewenst.
  6. Angelique:
    21 april 2019
    Goede reis en veel wandelplezier
  7. Bas Vis:
    21 april 2019
    Veel wandelplezier en een goede reis!
  8. Christiaan:
    21 april 2019
    Die eerste etappes in Engeland zien er in ieder geval al fantastisch uit! Lekker weer ook. Mooi wandelen daar bij de White Cliffs of Dover!
  9. Judith:
    22 april 2019
    Wat een schitterende foto’s! Dat Canterbury lijkt wel een openluchtmuseum....😊
  10. Ton Ripmeester:
    23 april 2019
    Jan dat de reis een groot succes mag worden.
  11. Eric:
    23 april 2019
    Beste Jan, gezien de reacties kunnen we je "op de voet" volgen. Heel veel succes gewenst op deze lange en heel interessante reis.